lördag, november 24, 2007

Höststämma med centerpartiet i Jämtlands län

Idag har jag befunnit mig i Trångsviken på distriktets höststämma, under vilken jag haft äran att sitta ordförande. Dagen bjöd på bland annat en diskussion kring regionsbildningen, en redogörelse för de socialfrågor regeringen arbetat med av Anders W. Johnsson och Pelle Åsling pratade om riksskattepolitiken. Stämman valde distriktsordförande Bernt Söderman till ledamot för en arbetsgrupp angående regionfrågan, vilket jag tror var ett bra beslut.

Jag passade även på att bjuda in hela CUF till riksdagen och Åsling, som mer än gärna tar emot oss. Det är verkligen något jag tror kan bli spännande och lärorikt.

Överhuvudtaget går utvecklingen inom CUF Jämtland-Härjedalen bra nu, speciellt med tanke på den nya avdelningen - Västjämtland CUF. Skitkul, Lina, Lotta, Maria och Johanna är drivna och engerade tjejer som jag tror skulle klara vad som helst.

Inga kommentarer: