onsdag, november 14, 2007

Gårdagen i riksdagen

Igår var jag ner till Stockholm och besökte Per Åsling, Jämtlands centerpartistiske riksdagsledamot. Det var verkligen roligt! Jag fick hälsa på bland andra Mona Sahlin, titta var han sitter i plenisalen (och vilken stol centern i jämtland ytterligare kommer att få i valet 2010 om det går bra) och springa runt i maktens korridorer. Pelle gör verkligen ett jättebra jobb i riksdagen och han verkar trivas som fisken i vattnet. Själv tyckte jag att atmosfären var underbar och blev bara ännu mer sugen på att ta mig in själv. Träffade även Annie Johansson på lunchen, alltid lika trevligt.

När jag ändå var nere passade jag på att avrunda dagen med lite debatt - Fredrick Federley mot Ali Esbati i regi av Publik Service. Träffade en hel del trevligt folk, som Marie Wickberg, Simon Palme (CUF:s yngste avdelningsordförande!) och Magnus Persson.

Jag vill även passa på att uppmärksamma att Magnus Andersson hade en underbar debattartikel med i Aftonbladet igår. Sen har Karl Malmqvist, Henrik Björkman, Per Ankersjö, Martin aka Den Liberala Misantropen, Jonas Rask Samuelsson, Per Johansson och många fler (exempelvis de länkade ovan) hunnit blogga om CUF:s solidaritetskampanj.

Inga kommentarer: