fredag, november 09, 2007

Så ska det låta!

I dagens ÖP finns en insändare som får mig att bli alldeles till mig av lycka. Örjan Wiklund, ordförande Företagarföreningen i Stugubygden, skriver om sin vision av Ragunda 2017. Hela texten är fylld av just den positivism som jag tror är det bästa som finns för Ragunda. Och även om det inte är så troligt att Oprah kommer att börja jaga älg uppe i Jämtland så hoppas jag att Ragundaborna inser vikten av att inte bli rädda för städerna. Det finns ingen motsättning mellan landsbygd och storstad - det handlar om en samexistens där människor tillåts dra nytta av bådadera. Det är det samhälle jag tror på - vilket innebär att jag tror på Örjan Wiklund. Och jag tror på Ragunda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, du har nog rätt. Politiken är så mycket mer än vad medierna visar. Egentligen är det nog något helt annat än vad vi får se. Dumt att det ska bli så, annars fanns kanske chansen att t.o.m. jag skulle bli intresserad. /Emma