söndag, mars 01, 2009

So, show me the money!

DN har tydligen granskat FRA-motståndet. Man har kommit fram till att bland dem som gick med i det spontana motståndet fanns Piratpartiet och diverse PR-strateger. Detta är nu kanske inte så mycket till nyhet - om det inte vore för vinklingen; den spontana ilskan var betald.

Det var den nu inte. Vi är rätt många som engagerat oss i det här alldeles gratis. Det var heller inte media som började tala om bloggbävning.

Jaha, stoppaFRAlagen.nu hade en sponsor till helsidan i DN. Jag hade ingen sponsor när jag satte upp deras lappar i Funäsdalen - ni förstår, DN har inte så stort genomslag där. Jag fick heller inte betalt när jag stack hål på argumentet om att det hela måste lagregleras - trots att det lånades av både stoppaFRAlagen.nu och HAX. Och det är detta som artikelförfattarna Ingrid Carlberg och Ewa Stenberg verkar ha missat; det är självklart att bloggare nätverkade och träffade varandra, både AFK och över nätet. Det var själva motorn bakom FRA-motståndet - och är det fortfarande.

Jag fick alltså inte betalt för mitt motstånd. Jag skiter också fullständigt i om ett par PR-konsulter fick det - det är nämligen en helvetes skillnad mellan att få betalt för att ha åsikter och att få betalt för att man har åsikter.

7 kommentarer:

Anonym sa...

För en bra genomgång av vad som sägs på bloggar...

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/146305-bloggstorm-mot-dn-s-fra-granskning

Gun Svensson sa...

Ett fullkomligt lysande genmäle! Din slutkläm kan komma att bli bevingade ord.

Gun Svensson sa...

Kom ihåg var ni läste det där sista om de bevingade orden först ;-)

Hanna Wagenius sa...

Farmor Gun; Åh, man tackar!

Gun Svensson sa...

Nu har jag i vart fall sett till att dina ord kan bli bevingade runt om här i Roslagen ;-)Kolla in min blogg i Norrtelje Tidning
http://www.norrteljetidning.se/lasare/bloggar/3/comment/id/6547

Anonym sa...

Vet du inte att ALLT är en konspiration?

http://infallsvinkel.wordpress.com/2009/03/02/fra-motstandet-ar-en-konspiration/

:-)

Anonym sa...

Hanna, vill du inte skriva din FRA-historia? Jag vill höra mer om lapparna du satte upp och allt annat du gjort och skrivit.

Nån måste berätta vad som egentligen hände, poch det verkar som om vi får göra det själva.

Läs om FRA-antologin här

Skriv du med!