söndag, augusti 03, 2008

Tänk om bin Ladin använder internet...

Jan Björklund må vara, i mina ögon i alla fall, en bra skolpolitiker. Men han ska bannemig hålla sig till det.

Dagens utspel säger väl allt: Svensk massövervakning ska fånga bin Ladin. Ja, och imorgon ska jag snagga mig. Not.

Jag vet inte hur det är med er, men jag har en känsla av att hålan som den skäggige idioten sitter i inte är så där väldigt utrustad med internet. Jag menar, jag kommer inte ihåg att det rapporterades om att Saddam Hussein använde sig av MSN nere i sin brunn - rimligen använder man väl sig av radiovågor? Om man nu kommunicerar alls med yttervärlden, vill säga.

Ja, svensk trupp i Afghanistan är säkert jätteduktiga, men skulle de hitta bin Ladin tack vare FRA-lagens införande? Mailar han mycket, eller?

I övrigt låter han lite som Ola Sundell, den där Björklund. Ingen kan avhålla sig från att stifta lagen i den form den har - sosse eller borgare. Han låter fortfarande inte som om han fattat vad kritiken går ut på. Det är inte ett problem i sig att det finns en målkonflikt mellan integritet och underrättelsetjänst (läs: massavlyssning) - problemet är att integriteten inte värderas högst.

Yttrandefriheten beskärs. Integriteten slaktas. Äganderätt? Bahahahahaha!

Jag bara undrar, vilka demokratiska värden har vi egentligen kvar som ska försvaras med FRA-lagen?

1 kommentar:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Nej, du har missuppfattat hans försvarstal, vilket även jag gjorde till en början. Hans argument för FRA-lagen är att vi som land skulle behöva utöka vår signalspaning om vi fångade och fängslade en ökänd stor-terrorisk som bin Laden.

FRA-lagen skulle alltså behövas EFTER ett gripande, när vi börjar bli angripna av alla Al Quida-sympatisörer i hela världen...