torsdag, januari 24, 2008

Det ser ljust ut nu i vår

Det är ändå rätt fantastiskt. På dagens Brännpunkt skriver en moderat och en folkpartist mycket klokt om sexköpslagen. De verkar ha fått upp ögonen för sanningen - nämligen att lagen inte hjälpt sexsäljarna det minsta.
För egen del hoppas jag att detta öppnar för debatt. PK-ismen har fått härska allt för länge på det här området, men det ser bättre ut. Ikväll kommer Isabella Lund att debattera i SVT:s program Debatt. Jag kommer tyvärr att missa sändningen, så det är bäst för dig, Claes Elfsberg, att den hamnar på Play. (Nämnde tittarombudsman hävdar i chatten när jag frågade honom om SVT-reklamen att den "handla[de] inte om själva ägandet - utan om vad uppdraget består i" - så jag är lite less på honom.)

Om det fortsätter på det här sättet finns det förhoppningsvis en chans att motionen jag kommer att skriva om att slopa sexköpslagen går igenom på CUF:s förbundsstämma. Jag tänker i alla fall hålla tummarna.

Förövrigt dabbade jag mig i förra inlägget. Skillnaden mellan vita män och kvinnor var det som kunde förklaras med prutarskills.

2 kommentarer:

Simon Palme sa...

Att jag ladrig kan bestämma mig vad jag tycker om sexköpslagen!Nåja, jag har nåfot att blogga om imorgon i alla fall. För intressant är det ju.

Anonym sa...

Just ja, glömde RSS:a dig förra gången jag var här, consider yourself read. Förhoppningsvis leder ditt engagemang till att vi åtminstone får ett parti/ungdomsförbund som är mot den här otäcka lagen.