fredag, januari 25, 2008

Det är Robin Hood vi vill ha i regeringen!

Tjoho! Fastän jag inte jobbar blir jag faktiskt skitglad av att läsa om skatteåterbäringen. En regering som är stolta över att sänka skatterna är en i grunden bra sådan.

Vad hade egentligen hänt om Allians för Sverige inte kommit till makten? De pengar som nu skonats från skattmasar hade antagligen varit mindre till sin summa. Kanske hade vi haft en skattehöjning. Över hundra tusen människor hade fortfarande befunnit sig i utanförskap. Marginalerna för människor ute i landet hade varit mindre. Frågan är, hade något varit bättre?

Jag tror inte det. Det är inte alltid jag älskar vad regeringen gör, men jag är mer än glad åt det mesta - och framförallt åt att de håller principen om varje människas rätt till sin egen lön högt. Det är därför jag inte vill ha Mona Sahlin som statsminister.

1 kommentar:

Magnus Persson sa...

Jag ser att du valt att fortsätta på rubriktemat som jag påbörjade. :-)