söndag, januari 27, 2008

Jag skiter i om det är ett I-landsproblem, det är lika jävla illa för det

SJ verkar vara ena riktiga luringar. Begärde ersättning för den gravt försenade jul-resan för typ tre veckor sedan, utan att något hänt. Kontaktade dem och frågade varför det dröjde för två dagar sedan, och nu trillar ett mail ner i inboxen som förklarar att de ska kika på det - efter ytterligare två minuter kommer ett värdebevis som ersättning.

Ett problem bara; det är på 114 kronor. Min resa kostade över 300. Jag blev TRE TIMMAR försenad. Det var tre dagar innan jul, jag skulle åka vidare dagen efter och förlorade tre timmar som jag kunde spenderat på annat sätt. Det är en jävla skillnad mellan att komma hem halv fem respektive halv åtta. SJ är det skamligaste statliga bolag jag kommit i kontakt med. Så här hade de inte kunnat bete sig om de var konkurrensutsatta på riktigt.

Ledsen, men nu har det tagit hus i helvete för min del. Jag hatar SJ. Det här var droppen. Hur arrangerar man ett korståg nu för tiden?

4 kommentarer:

Hellström sa...

Det där lät faktiskt väldigt sniket av dem. Senast jag hade problem med dem (1½ timmes försening mellan Göteborg-Lund) så tror jag att jag fick hela biljettpriset tillbaka i stort sett.

Magnus Persson sa...

SJs egna regler säger att man ska få tillbaka hela biljettpriset (minus bokningsavgiften - men den är i stort sett aldrig mer än några tior). Om det inte är så att det är någon del av biljetten som fortfarande inte är utnyttjad (dvs använde bara halva delen av en tur- och returbiljett) så är det läge för ytterligare ett irriterat samtal.

Och vad gäller korståg - ska du köra tåg får du väl börja med att skaffa räls. Antingen fråga Banverket vad det kostar, eller ta tag i den där planen du diskuterat tidigare om att anlägga en egen tågbana? ;-)

Hanna Wagenius sa...

De betalar bara för SJ-delen av resan, däri ligger problemet. Att det var SJ:s fel att jag inte kunde utnyttja mina övriga biljetter skiter de högaktningsfullt i.

Marcus sa...

Har någon tagit dessa (dvs liknande) fall till Allmänna Reklamationsnämnden?