torsdag, maj 10, 2007

Det här landet lider av allvarlig brist på respekt för annans egendom

Igår var det mösspåtagning - och naturligvis studentfest på kvällen, vilket var skitkul. Gick över till Fanny och de andra till nio ungefär, och vid halv elva intog tjejerna från Nv/Sp04 Mysen. Träffade Steffi, dansade, pratade, garvade och hade allmänt askul (utan alkohol, min vana trogen). Det tråkiga upptäckte jag imorse.

Trots att man alltså kom i säng närmare kvart i två klev man upp halv sju för att hinna duscha, viss om att man har cykel sitter man lite extra länge med frukosten - och vips, när man kommer ut för att dra iväg, är bromsarna pajade. Och då menar jag inte olycka-pajade, utan med-flit-förstörda. OK att det var mycket folk på längan igår, OK att många var fulla, men att medvetet förstöra bromsarna på min cykel och dessutom skruva på sadeln så att den satt löst? What's wrong with you people?!

Även om det knappast är nån som starkt ogillar mig såpass att personen i fråga tagit reda på vilken cykel jag har så är det, även om det bara är en "fyllegrej", så jävla respektlöst. Fy fan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lider med dig Hanna, verkligen. Jag upplevde något liknande i slutet av förra sommaren. Jag hade glömt cykeln kvar en kväll efter skolan. Tänkte att det är nog ingen fara, vardag och allt. Men så enkelt var det ju inte förstås, morgonen efter var cykeln borta och efter lite flitigt detektivarbete hittade jag den på andra sidan skolan. I en buske och utan däck.. Människor är snäll ibland, eller hur? ;)