måndag, maj 15, 2006

En hektiskt CUF-stämma

Har återvänt från årets förbundsstämma, ja, igår kväll visserligen, men tillgången till internet i min lägenhet är ganska dålig. I vilket fall som helst var det skitkul, speciellt med tanke på att jag fick i genom mitt förslag gällande grundskolan. Såvida inte presidiet klantade till det, vill säga. Det kändes inte som om propositionsordningen var riktigt hundra.
Förbundsfesten var bland det roligaste jag varit med om. Jag menar, jag dansar aldrig, verkligen ALDRIG, men nu var jag tvungen. Och efterrätten smakade mandelmassa, så jag var helnöjd.

Här är våran fina sång (Mel. Jag vill ha munkar..):

Vi är från toppen, toppen, toppen av landet
vi är de distrikten som kan det
det som ingen annan kan
käka strömming på löpande band

Vi är från AC, BD, Y, X och Z
många paltar brukar vi äta
vi är gröna på en kvist
utan oss vore livet rätt trist

Norrland är ju, som bekant, störst, bäst och vackrast. :)

Jag satt faktiskt inte ombud så mycket, men när jag gjorde det var det skitkul - ja, lite jobbigt när det börjar närma sig 00:00, men i alla fall. Det var intressant, och många duktiga talare. Kunde inte hålla mig därifrån själv heller, utan var upp en fyra-fem gånger. När människor inte förstår vad feminism är så måste jag ju förklara. Den enda besvikelsen var att stämman inte biföll mitt, Andreas' och Klings förslag om att militären skulle få utföra enkla polisiära uppgifter. Jag menar, vi är inte ute efter en militärdiktatur, utan ser bara problemen som uppstår när den enda polis i tjänst finns uppemot tjugo mil från den plats där brottet begås. Nästa år ska vi motionera om det ordentligt och förbereda oss bättre, sen jäklar.

Mauds tal var faktiskt riktigt jäkla bra! Hoppas man får höra mer av henne i fortsättningen. Ska läsa den signerade boken jag fick och sedan lämna kommentar.

I princip alla sa något om att vi fick potatis varje dag - personligen tyckte jag inte det var något fel, utan gott. Över huvud taget var maten riktigt god. Jag behöver inte mycket variation.

Nåja, det är bara att längta till nästa år, då ska vi till Kalmar.

Inga kommentarer: