torsdag, april 19, 2007

Integrera mera!

Jag jublar!

Jag tror nämligen att ungdomsledaren "Dallas" från Rosengård har satt huvudet på spiken! Äntligen någon som inte sitter och säger "de har ju inget att göööööra, det är därför de förstör saker, ge dem något att göööööra". En väluppfostrad unge bränner inte soprum. Ett barn som har närvarande föräldrar kastar inte ägg på polisen.

För föräldrarna i Rosengård kan jag dock tänka mig att närvaro är svårt. "Dallas" påpekar att det dels inte ingår i deras kultur, dels är arbetslösheten hög, vilket lätt kan ge en känsla av apati och oduglighet. Om man själv mår skitkasst är det inte konstigt att man inte lägger sig i vad barnen gör halv ett på nätterna.

Jag hyser dock hopp om att det kommer att ordna upp sig med den nya regeringens politik.

Inga kommentarer: