fredag, november 17, 2006

"Det ordnar sig..."

Såg på TV3:s Lyxfällan igår kväll. Jag blir lika jävla förvånad varje gång jag ser det programmet. Förra veckan var den ena ekonom och paret hade skulder på mer än 100 000 kronor! Helt jäkla otroligt! Igår kväll var det en ensamstående tvåbarnsmamma, jag kan lättare förstå varför hon hade problem. Men det som slagit mig i varje program är den där "det ordnar sig"-kommentaren.
Nej, ingenting ordnar sig av sig självt. Man måste faktiskt kämpa lite. Ingen människa kan glida genom livet på en räkmacka, alla har sina problem, och alla måste lösa dem. Att ta lån för att klara räkningarna är inte att lösa några problem, det är att skaffa sig nya. Stackars människa säger jag bara, henne kände jag bara för att ge en stor kram. Starkt att ställa upp i programmet i alla fall.

För övrigt är det snorhalt här i Sveg. Hoppas på bättre väder hemma på Flon.

Inga kommentarer: