Jag får erkänna att jag nyss var tvungen att kolla om jag sovit bort ett par veckor, men nej, det är inte första april.
Då är det alltså antagligen sant. SJ och SAS inleder samarbete.
Tågbolaget som aldrig är i tid och flygbolaget som inte har några kunder.
Bra, då är det ju ingen som drabbas, i alla fall.
(Kommer samarbetet gå under namnet SJAS, förresten?)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Under de senaste två åren har då jag inte upplevt några förseningar med SJ (sträckan Linköping-Gävle). Som regel brukar tåget komma in 2-5 min före angiven tid.
vad är det för fel på ett samarbete egentligen. Nu så kanske dem kan bli effektiva åt båda håll. se det som frihandel. Båda kommer tjäna på det.
Adrian; Oj. Jag skulle säga att SJ har varit försenade sisådär uppemot 75 - 80 procent av alla gånger jag åkt med dem. Dubbeldäckarna brukar dock vara lite bättre.
Fjärås; Tja, jag tycker personligen att SJ borde lägga sina pengar på att ordna vettiga, fungerande tåg - inte på att ansluta dem till flygplan. Betvivlar att något gott kommer att komma ur det.
(Och det heter "de", inte "dem". Förlåt. Jag är lite fascistisk när det kommer till sådant.)
Dessutom verkar det bara som om de kopplar ihop systemen vid den ena delade flygplatsen/järnvägsstationen. Bägge trafikerar ju dessutom Kastrup...
Det skulle vara najs om man fick ut ersättningar för de olikas fel.. när jag skulle flyga till ronneby var tåget försenat så jag missade flyget.. och på hemresan gjorde flyget att jag missade tåget..
Skicka en kommentar