måndag, juli 21, 2008

Utmaning. Jaja.

Jag har tidigare förklarat att jag inte riktigt uppskattar det här med bloggutmaningar, men vafan, eftersom det är Ol' Dirty $venne som han numera kallas, så gör jag ett undantag.

Regler:

* Posta reglerna först.
* Svara på alla frågor.
* Skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare.
* När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag
* Gå till utgrävningen som pågår här hemma. Vore coolt att vara med om de hittar en grav.
* Ge mig ut på en ridtur med den älskade lille pållen.
* Undersöka var dagens DN tagit vägen.
* Hitta något intressantare att blogga om, alternativt börja skissa på två lite längre blogginlägg jag haft in mind rätt länge.
* Lägga mig svinigt tidigt, eftersom jag börjar sju imorgon och måste hinna med en apoteksstädning innan dess.

Vad gjorde du för tio år sedan?

Nu ska vi se. Jag var nio. Drömde antagligen om att vara sexton och journalist. Umgicks med Sara, min kusin, och Sandra och Marie, mina vänner från Borlänge. Hässjade hö. Läste tonvis med hästböcker. Mamma påstår att vi kanske var till Danmark då, vilket innebär att jag också engagerade mig djupt i strandade krabbor och vad som troligen var ett avloppsrör. Åt godiset Maoam för första gången. Eh, ja, något sådant.

Ställen du bott på?

Flon. Det är hemma på riktigt; strax söder om Bruksvallarna, nere vid Ljusnan, precis där ån slingrar sig som bäst, bland mygg, skotrar och får, med fjället inpå knuten, den vackraste dalgången i världen.
Sveg. Tre år, alltså under gymnasietiden. Minus helger och lov. Inte alldeles förjävligt.
Uppsala. Nuvarande. Universitetsstudier, ett korridorsrum och ett äckligt kök. Underbar cykel och fantastiskt tidig grönska. (Ja, jag är väl lite för van vid snöfall i juni...)

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?


1. Betala för att få människan som först satte frågetecknet i slutet på den där meningen att gå på språkkurs.
2. Göra om LotR-filmerna och själv spela Éowyn (Éomunds daughter. You stand between me and my Lord and Kin! Begone if you be not deathless, for living or dark undead, I will smite you, if you touch him!)
3. Köpa dalgången. Jaja, jag vill bara ha den som försäkring, utifall man blir tvungen att göra en Midas Mulligan.
4. Renovera klart huset åt mamma och pappa.
5. Skaffa ett privat litet flygplan, och tillstånd att flyga det.

Sådär. I enlighet med mina aversioner och tvärt emot reglerna (oh, so sue me!) vägrar jag dock att vidarebefodra utmaningen. Förhoppningsvis återkommer jag med något mer substantiellt senare.

Inga kommentarer: