tisdag, augusti 28, 2007

Nu har jag kommit in i gamla rutiner igen

Jag har för vana att titta på nyhetsmorgon de vardagar jag kliver upp i tid (dvs., när skolan är igång). Min vana trogen blev jag denna morgon riktigt jävla förbannad.

Visste ni att vi svenskar varje år konsumerar så mycket flaskvatten att det motsvarar 8 500 oljeeldade villor? Det sa de i alla fall. Det är lögn. Transporterna motsvarar 8 500 villor. Därför blir det lätt absurt när man bjuder in Jens Spendrup (för övrigt min nya idol) för att försvara sig, när problemet inte är att folk dricker vatten på flaska utan att vi inte har tillräckligt miljövänliga drivmedel. Herr Spendrup lyckades i alla fall försvara konsumentmakten så pass bra att jag nästan skulle börja dricka hans öl i protest mot SVT:s vinkling.

Miljöpartistens lösning? Sätt upp offentliga kranar på stan.
Hej, jag kommer från Härjedalen, vi har ingen stad.
Sen kan man ju fråga sig hur fräscha de kranarna kommer att vara. Ungefär som offentliga toaletter? Ge mig en Loka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Råkar inte ha en msn? // Mr Stalker

Hanna Wagenius sa...

Jag lämnar ut min msn till alla jag vet vilka de är :)

Anonym sa...

Tur att jag går hand i hand med google då.