måndag, augusti 06, 2007

Plattskatt

Jörgen Johansson, skattepolitisk talesman för centerpartiet, hävdat idag i SvD att plattskatt är uteslutet. Att döma av rektionerna från de CUF-bloggar (och en och annan partiblogg) jag läst så verkar han få en tuff uppgift under den kommande stämman. Framförallt tycker jag att det är otroligt naivt att innan en stämma gå ut och säga så. Att han förespråkar progressiv skatt är en sak, att påstå att hela partiet gör det när man dessutom närmar sig en möjlig åsiktsförändring, det är bara dumt. Jag vet inte vem det är han försöker övertyga. Dock kan jag säga att jag ser fram emot debatten, där jag hoppas få delta flitigt.

1 kommentar:

Magnus Andersson sa...

Får delta? Det är bara att ta plats, de ska minsann få förklara varför plattskatt är så fantastiskt galet som de verkar tycka!

Så det är bara att ladda med argument!