söndag, juni 07, 2009

Om man får säga så...

Vad var det jag sa?

6 kommentarer:

Andreas Kent Eriksson sa...

http://www.youtube.com/watch?v=GNGc9zmpK5M

Markus "LAKE" Berglund sa...

@Hanna.

Det är tur att du påpekar vilken av alla dina många, lysande tankar du syftar på. Och jag kan bara hålla med!

@Andreas - tack för en rolig länk...

jeffer sa...

Alliansen är i upphovsrättslobbyns händer. Piratpartiet borde bli en väckarklocka. Men jag tror inte det - tyvärr. Reinfeldt har valt linje och rubbas inte en millimeter.

Det innebär att vi måste rösta in Piratpartiet i Riksdagens också. Då kanske de gamla partierna vaknar och lyssnar på vettiga människor som Hanna.

Nils sa...

Hmm... det fanns tre stora vinnare i valet; ett som drev miljöfrågor, ett som drev integritetsfrågor och ett halvliberalt parti.

Om man tänker sig att dessa tre partier vore inritade på en slags politisk karta där framgång=höjd så skulle det alltså bli en tydlig kulle. Och i mitten av denna kulle, på den punkt som borde ligga högst, säger sig centerpartiet ligga - men ritar man in centerpartiets resultat på denna teoretiska karta så blir kullen till en krater...

Jag hade egentligen gärna röstat på centerpartiet i söndags; inget annat etablerat parti i Sverige *säger* lika fina saker.

Jag hoppas att du och ni lyckas göra centerpartiet till ett anständigt alternativ i riksdagsvalet nästa år, annars röstar jag likadant som jag gjorde denna gång; för handling, inte för ord.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Tack för inspirationen Nils:

Centerpartiets Partistyrelse får "Acta sig" - handling, inte prat, är ett måste

Ska du lägga ner den här bloggen Hanna och bara köra på Neo? Eller tänkte du försöka bolla två stycken parallellt?

Chief sa...

Roligt att se att det inte var en "liten minoritet" som starkt värnar om integritet. Sen visar resultatet även att vi fortfarande har en någolunda fungerande demokrati.

Ett slag vunnet, men kriget fortsätter nog ett tag till.