onsdag, februari 01, 2012

C bygger framtiden

Att Centerpartiet har problem är ingen nyhet. Som ungdomsförbundsordförande vill man så klart att ens moderparti ska få största möjliga genomslag, och därför känns det bra att idag se det ta steg mot detta.

På DN Debatt presenteras processen för att ta fram ett nytt idéprogram av idéprogramsgruppens ordförande, Per Ankersjö. Vi kommer att jobba med en wiki-lösning, där alla faktiskt får vara med och bidra. Det känns skitkul.

Det klagas nämligen ofta på att partier är otidsenliga, att de inte tar tillvara på människors åsikter och att de rent allmänt är tråkiga att engagera sig i. Jag brukar på det svara att det inte kommer förändras förrän folk som tycker så går med och faktiskt driver igenom en förändring - men jag kanske har haft fel. Kanske finns det faktiskt ett parti som öppnar upp ändå.


Jag är idag förbannat stolt över att det är just Centerpartiets ungdomsförbund som jag leder. Man tar en risk, men jag tror faktiskt att det här med öppenhet är något vi kommer att vinna på i längden.

---

Fler bloggare: Emil Källström, Fredrick Federley, Christian Ottosson och Mattias Larsson.

1 kommentar:

Patrik sa...

Detta är onekligen ett av de mer intressanta projekten på länge. Förhoppningsvis blir det lyckat och når sin potential så att slutresultatet blir riktigt riktigt bra.

Sitter just nu och läser för fullt på wikin. Många goda skratt blir det :)

"Nationell handlingsplan för att hantera hotet från isbjörnarna"

"200 000 kärnkraftverk!!!! Bygg 200 000 kärnkraftverk i Polen!"

Internettrollen har roligt i dag. Förhoppningsvis lessnar de snart.