Man kan tycka vad man vill om att myndigheter gör reklam. Ja, det vore faktiskt välkommet med en diskussion kring om våra skattepengar ska gå till att promota myndighetsåtgärder, men det tycks vara stört omöjligt att få igång en. Istället verkar socialdemokraterna haka upp sig på att Maud Olofsson är näringsminister. Det ger henne tydligen orättvist mycket medieutrymme.
Ja, Tillväxtverket har haft en radioreklam där man söker kvinnliga företagare som kan bli ambassadörer och arbeta för att fler kvinnor ska bli företagare. Man nämner Maud Olofssons namn. Hon är ju trots allt ansvarig minister. Det får dock oppositionen att gå i taket och kräva att Centerpartiet ska finansiera den här typen av reklam i framtiden.
Alltså. Om Socialdemokraterna skulle få makten efter valet i år (hemska tanke) - då bör de förändringar de lovat att genomföra inom exempelvis Försäkringskassan inte få annonseras av Försäkringskassan själv. Socialdemokraterna bör istället själva betala för ett gäng helsidesannonser i diverse tidningar, så att informationen kommer ut. Sakfrågan är ju nämligen bara en förevändning för att stärka deras politiker. Just det.
Det skulle jag vilja se.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Bortsett från just det faktum att hon är näringsminister.
Tycker jag mer att det låter som att "opinionen" är rädd för kvinnor med makt, det är ju en kvinna som säger åt kvinnor att ta initiativ.
Förmodar att samma "opinion" även tycker att kvinnor ska stanna i hemmet, laga mat, städa, föda barn och vara hjälplösa...
För trots allt finns det ju inte så många med den positionen, så det har nog inte så mycket med Maud att göra.
All reklam finansierad av en regeringen är propaganda.
Du borde veta bättre.
Och alla är inte av samma åsikt. Åtminstone inte vid samma tillfälle.
Skicka en kommentar