fredag, mars 07, 2008

Det blir vad man gör det till

Jag klev upp i morse och tänkte glatt på att jag hade en förevändning för att dra på mig ett par trasiga jeans och mina underbara 20-hålskängor med stålhätta till eftermiddagen, men tji fick jag. Johan Ingerö blev visst sjuk och ställde in sitt medverkande i Timbros frihetsvecka.

Nåja, man behöver ju inte deppa ihop alldeles för det. Jag tröstade mig med att läsa ut Mattias $venssons bok Peta inte i maten (den gjorde sig alldeles utmärkt till ett Originalmål på Max) och att nyttja mig av årets bokrea. Inte nog med att Akademibokhandeln här i Uppsala hade ett kampanjerbjudande som innebar att jag fick fyra böcker till priset av tre, jag hade sedan förut en rabatt på hundra spänn och lyckades komma över Any Rands Och världens skälvde (har för avsikt att skänka detta exemplar till min filosofilärare på gymnasiet), Petra Östergrens Porr, horor och feminister (mig veterligen något av ett obligatorium för varje sexköpslagsmotståndare), Naomi Kleins No Logo (know your enemy!)samt George Orwells 1984. Kostade mig 103 kronor. Den som sa att man inte kunde köpa lycka hade fel.

Inga kommentarer: