måndag, april 16, 2007

Och jag skälvde...

Har blivit klar med Och världen skälvde av Ayn Rand nu. Fantastisk bok. Mer än fantastisk, fabulös, underbar, oskattbar! Vilken ideologi, vilken logik, vilket underbart sätt att tänka! Det lär väl dyka upp ett och annat stycke ur texten här. Måste skaffa mig ett eget exemplar av boken.

Nåja, har äntligen tänkt ut vad jag ska tatuera. Tentationi Resistere Maius Vitium Est. Den största synden är att motstå frestelse. Grundprincipen i mitt liv. Det enda som saknas är en bra font.

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag såg din slogan: "Jag har aldrig förstått varför det skulle vara mer demokratiskt att alla är allas slavar än att ingen är någons slav" tänkte jag på "Atlas Shrugged" (eng.) av Ayn Rand, den borde alla läsa, och så ser jag när jag scrollar ner att du läst den och tagit dig till av den, för mig var det den kraftfullaste bok jag läst under mina 35 levnadsår - så träffsäker!

Om nu Centern nu efter Mauds avgång slutar tramsa om nybyggare och annat flum värdigt vänsterpartiet så går jag tillbaka till att rösta på er och du har i alla fall 1st personröst av mig - utflyttad surjamt - till valet 2014!