fredag, april 13, 2007

Dags att blogga igen

Imorse väckte pappa mig på ett väldigt lömskt sätt; nyheterna på högsta volym klockan nio. Ingen hänsyn till att jag låg uppe och läste till ett igår, nejdå. jaja, jag får kanske skylla mig själv, men jag vill bli färdig med boken innan påsklovet är slut. Det är - för tillfället - helt underbar.

Sandra och Marie har åkt hem idag. Mycket tråkigt, och vad värre är, vi har lite problem att hitta nån helg när jag kan komma ner till Borlänge och hälsa på. Damn me, upptagna människa. Har två (!) helger oplanerade resten av den här terminen; nästa och vecka 19. Suger en aning.

Ikväll kommer Cissi i alla fall. Känns jättebra - har saknat henne. Vi ska ta nån tur med pållen och vara lite med lammen och vila lite. Det har vi båda gjort oss förtjänta av.

Förresten, måste berätta om min hemfärd från Sandras och Maries stuga igår. Det hade hunnit bli mörkt, klockan var väl halv tio ungefär, när Erik, deras tremänning och min gamla barndomskompis, drog igång skotern åt mig (jag är nämligen alldeles för svag för att göra det själv). Problemen bestod i 1; att jag fått en kasse med öl och whiskey till pappa från Sandras och Maries pappa, som inte gick att lägga under sätet, samt 2; att hellyset inte var på. Eftersom jag erfarit vissa problem med att starta skotern vågade jag inte stanna för att undersöka instrumentpanelen, så jag körde med halvlyse hem. Såg kanske tre till fem meter framför mig. Körde fel en gång, men lyckades lägga i backen och köra rätt. Vid skitdammarna ungefär började det lukta öl - någon burk hade uppenbarligen pajat. Nåja, jag kom hem som jag skulle, men jag ska erkänna att det var rätt läskigt.

Inga kommentarer: