söndag, mars 04, 2007

Rapport från Norrlandstinget

Åh, vilken underbar tillställning! Hanna Häggström och resten av Sundsvall, ni ska ha stort tack! Det är sådant här som gör att man bara inte kan vänta på CUF:s riksstämma.

Appropå det måste jag tacka Alexandra för den enormt snygga flaggan. Den blev helt fantastisk, och vi kommer att slå alla med häpnad.

Angående motionerna tror jag det fanns en hel del guldkorn, även om mycket handlade om utbildning (lite av min paradgren, om man får säga det själv) och försvar. Erskjäns kommer att få snacka mycket på stämman, men han har mitt stöd i en hel del förslag. Och naturligtvis hoppas alla norrlandsdistrikten att Andreas och Klings vackra lämmeltågsmotion kommer att föras in i det sakpolitiska programmen som punkt 8.2, alldeles under A-traktor, som är det enda övriga som finns i det kapitlet :D

Nu sitter jag i alla fall på centerexpen inne i stan och uppdaterar mig på allt som hänt på internet. Det är förvånansvärt lite. Nåja, det är väl dags att sova snart i alla fall, bussen går trots allt kl 08:00 imorgon bitti.

Inga kommentarer: