måndag, september 25, 2006

En sådan dag.

Vi har smällt igen gymnasiets elevrum idag. Jag gratulerade Mårten (nye ordföranden) till det stora steget in i elevrådsvärlden. Sådant här väcker gamla minnen.. stora, arga lappar.. mail till allrummet och elev gymnasiet på fc-klienten.. upprörda diskusioner under mötena.. tillfällen att skälla ut folk som kastade kuddar.. synen av fyra-fem kortlekar utspridda över golvet..

Vi kommer att få ett helvete i år. Men Mårten ser i alla fall mer skräckinjagande ut än Hernqvist. Kan vara till hjälp.

Jag har gått med i UMR idag, förresten. Vi ska starta en förening här i Sveg, och jag är tydligen aspirant på ordförandeposten. Vi får se hur det blir. Kan gå bra ihop med mitt projektarbete i alla fall.

I övrigt ska jag nog hem och ta itu med lite skoljobb och käka upp resten av chokladpuddingen jag vispade ihop igår. So long.

[Förövrigt gick kemiprovet FULLSTÄNDIGT åt helvete.]

Inga kommentarer: