torsdag, februari 08, 2007

Jag har någon form av aggro-dag idag..

Först vill jag bara rapportera om Mauds insats i SVT imorse. Hon gjorde asbra ifrån sig. Jämtin stod där och tjatade om att pengarna borde läggas på annat, som skolan - jag håller inte med. "Pigavdraget", som det så fint kallas, skulle innebära att föräldrar får mer tid för bl. a. sina barn. Problemen i skolan beror inte bara på att vi har för lite personal (för ja, det har vi) utan också på att dagens ungdom är så fruktansvärt ouppfostrad. Får föräldrar mer tid för sina barn är chansen stor att de lär sig att uppföra sig bättre, för det är faktiskt inte skolans sak att uppfostra, det är föräldrarnas ansvar. Dessutom är det positivt för jämställdheten. Ja, naturligtvis ska män ta mer ansvar i hemmet, men tills de gör det då, ska kvinnor fortsätta kämpa och bränna ut sig? Är det en bättre idé? Nej, tänkte inte det heller. Som extra plus förvandlar vi en massa svarta jobb som främst tas av kvinnor till vita - och vips har de pension också, samt betalar skatt. Kan det bli så mycket bättre? Förhoppningsvis får städyrket även en uppgradering av status, och då kan vi räkna med att lönerna ö.h.t. höjs. Det känns toppen, tycker jag.

I övrigt har jag varit väldigt förbannad idag. Skällde ut halva klassen på klassrådet (ska det vara så jävla svårt att betala in nån gång?), höjde rösten ett par decibel till Olle, min käre fysiklärare och skrek (typ) åt Hernqvist i korridoren. Han låtsades dock försöka kasta något i min urringning, så det var befogat. Tror att humöret har att göra med att Sune inte följde med på gympan i tisdags - jag brukar inte vara långsint, men det här är nog mer besvikelse. Morr.

Inga kommentarer: