onsdag, oktober 04, 2006

ryssland & miljötänkande på svt

Klarade MVG på religionpovet. 52 av 55 poäng och en hundring från pappa. Den bästa deal jag gjort i mitt liv!

I övrigt verkar allt lösa sig inför Rysslandsresan, vilket ororar mig en aning, eftersom jag inte är säker på att jag verkligen vill åka. Fy vad jobbigt. Tänk om jag inte gillar maten? Tur att jag för tillfället har en lägga på mig-diet (en dryg liter glass hemma.. mmm.).
Äh, vem vet, det kanske blir kul att fara till Ryssland och prata miljö.

Apropå miljön, igår morse råkade jag titta på Gomorron Sverige (eller råkade och råkade, det gör jag ofta till frukost), och hondendär nyhetsuppläsaren lät jättepositiv när hon frågade vädergubben om det såg ut som om vi fick behålla värmen och börja räkna september som en sommarmånad. Jag blev tvärchockad. Vilken idiot. ÄR DET SOMMARVÄRME I SEPTEMBER SÅ ÄR NÅGOT VÄLDIGT FEL, ska det vara så svårt att förstå? Vi vill INTE behålla värmen, för om vi låter det här fortgå så kommer vi få det svinkallt istället eftersom golfströmmen försvinner. Då kan man ju drömma om värme. Idioter.

För övrigt har jag beställt tårta till morgondagens elevråd. Det blir nog gott.

1 kommentar:

karidola sa...

i ryssland finn det ingen mat alls
Maffian åker runt på gatorna i sina svarta bmwer och skjuter ihjäl allt som rörs
Ryssarna brukar äter upp små barn på frukost, men mest älskar de unga stekta svenskar på kvällsmat, med vodka å kaviar.
Barnprostitution och skinheads överallt, alla vandrar med Ultima Thule i sina mp3-spelare
Välkommen!