torsdag, juli 06, 2006

Avalons Dimmor

Efter många om och men (samt en hel del "Jag orkar inte med den där boken!) är jag färdig. Och jag kan tyvärr inte säga att jag tyckte om den.

Det största problemet för mig är att jag inte kan hålla helhjärtat på Morgaine - för hon är också religiös. Jag tål det inte. Hennes Gudinna är nästan lika illa som Gueniveres Gud. Och så är hon så dum ibland. Och så gillar jag inte slutet. Jag vill veta vad som hände med Guenivere efter att hon kom till Glastonbury! Och Morgause, den enda förnuftiga, for hon tillbaka till Lothian eller? Kanhända missade jag några rader i min iver att bli färdig, men jag är tamejfan besviken. Får jag inte ett gott slut vill jag ha ett upplysande slut, annars går man bara omkring och är ännu mer olycklig.

Får diskutera med Sune när skolan börjar igen.

Inga kommentarer: